perjantai 11. maaliskuuta 2016

Kevätsiivous

Minun entinen baletinopettaja piti välillä siivouspäiviä. Se tarkoitti sitä, että tunnilla tehtiin pliét ja tendut (siis koko balettitunti) rauhallisesti, ilman koreografisia hienouksia. Sai rauhassa keskittyä joka liikkeeseen kerrallaan ja pyrkiä siinä täydellisyyteen. Keskivartalo kannatettuna, jalat maksimi aukikierrossa, ristirotaatiota hyödyntäen.. Olen ihminen, joka pääsääntöisesti pitää tällaisista siivouspäivistä. Ne tuovat turvallisuuden tunnetta: kokee hallitsevansa hetken asioita ja on hyvä mieli kun tietää mitä tekee ja mitä kohti menee.

Minulla on meneillään elämässä siivousviikko. Hiihtoloma. Lomat ovat siitä hyviä, että ehtii pysähtyä hetkeksi ja tarkastella omaa elämää ikään kuin ulkopuolisena. Viikon aikana olen muun muassa tajunnut, että haluan vähän aikuistua (esimerkiksi ymmärtää jotain veroilmoituksesta ja pankkiasioista, seurata enemmän uutisia ja miettiä suhtautumistani kuluttamiseen). Olen myös tajunnut, että tajuan niin vähän. Olisi niin kiva tietää mitä teen kesällä, pääsenkö vaihto-opiskelemaan ensi syksyksi ja mitä sitten kun valmistun vuoden päästä… 
L O M A 
Kun ulkona vuorotellen aurinko paistaa ja lumet sulaa, sataa räntää ja on – 20 astetta pakkasta, tajuaa että on kevät ja jonkin uuden aika. Tekee mieli katsoa tulevaisuuteen ja miettiä mitä sydän haluaa. Ehkä sanoa ”hei hei” joillekin asioille ja ”tervetuloa, hauska tutustua” joillekin asioille. Suhen uuden albumin biisi "Olet Jumala" on puhutellut ja soinut päässäni tyyliin siitä asti kun ensimmäisen kerran sen kuulin. Sanat kertovat täydellisesti mitä olen mietiskellyt tämän talven aikana. 

- Jutta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti